איך באמת בונים שיעור פילאטיס שנוגע באנשים

יפעת קולודנר

מפתחת שיטת SST ומנהלת בית הספר "נקודת מגע"


הרבה מורים יודעים "מה", אבל פחות יודעים "איך"


אם הייתם שואלים מורה לפילאטיס איזה תרגילים יש על הרפורמר – כנראה תקבלו תשובה בטוחה.
אבל אם תשאלו: 
איך בונים שיעור? לפי מה בוחרים תרגילים? איך מתאימים את זה למתאמנים עם גב רגיש, או לרקדנית מקצועית? – כאן הרבה פעמים מגיע הבלבול.


וזה לא אשמתם.

רבים מהקורסים בשוק מתמקדים בלימוד של “מה עושים” – ולא “איך חושבים כמורה”.
ללמד תרגילים זה שלב חשוב – אבל זה לא הופך אותך למורה שבונה שיעור, שמוביל תהליך, שמרגיש ביטחון להוביל קבוצה מגוונת.


שיעור פילאטיס טוב הוא כמו יצירה – יש לו התחלה, אמצע, שיא ומסר


בגישה שאני מלמדת, שיעור הוא לא אוסף של תרגילים.
הוא נבנה מתוך מחשבה על מבנה הגוף, על איכות התנועה, על האנשים שמולי, ועל מטרה טיפולית או תפקודית.
אני מלמדת את התלמידים שלי לשאול:


  • מה המוקד של השיעור?
  • מה הרמה המתאימה לכל מתאמן?
  • איפה מתחילים כדי להכין את הגוף?
  • איך יוצרים זרימה והתפתחות?
  • ואיך מסיימים כך שהגוף באמת מקבל תהליך שלם?


בלי מבנה – אין הקשבה, אין תוצאות, ואין שקט פנימי


כשלמורה יש מבנה ברור, הוא מרגיש ביטחון.
כשהמתאמנים חווים תהליך הגיוני ומותאם – הם סומכים.
וכשהגוף זז בתוך מסגרת שיש בה הקשבה, דיוק ונשימה – הוא משתחרר.


שיטת SST: מתודולוגיה ברורה שמלמדת אותך לחשוב כמורה


ב־SST פיתחתי מבנה שיעור שמבוסס על 10 נושאים קבועים – שנעים בין יציבה, נשימה, תנועתיות מפרקים, כוח, מרכז, תיאום, דינמיקה ועוד.
כל נושא מתמקד בחלק אחר בגוף כך שבסופו של דבר שיעור של שעה מאפשר עבודה עם כל הגוף.
בנוסף, אנו מדרגים את השיעור לפי רמות קושי – אך תמיד עם התאמה אישית, ולא מתוך “טבלאות קשיחות”.

זו שיטה שנולדה מהשטח – כדי לעזור למורים לבנות שיעורים בגמישות, בעומק ובביטחון.


לסיכום: מורה טוב לפילאטיס הוא לא מישהו שמכיר אוסף של תרגילים – אלא מי שיודע לבנות שיעור שמדויק לאנשים אמיתיים.


וזה בדיוק מה שאני מלמדת.
ולכן, אם אתם שוקלים להפוך את האהבה שלכם לפילאטיס לדרך חיים –
אני מזמינה אתכם להצטרף אלינו למחזור הקרוב, כל הפרטים 
כאן.