אחת השאלות הנפוצות שאנחנו נשאלים בסטודיו, היא: "כמה פעמים בשבוע עליי לתרגל פילאטיס כדי להרגיש שיפור ולהתקדם?"

לשאלה הזו יש תשובה ברורה: אני ממליצה לעשות בכל יום שיעור.

כמובן שלרוב האנשים קשה לתרגל כל יום (בגלל חוסר זמן ולפעמים בגלל בעיית תקציב), ולכן אני ממליצה על מינימום 3 פעמים בשבוע. הרבה מהמתאמנים והמתאמנות החדשים נבהלים מהתשובה – קשה להם להבין שכדי לשפר את הכושר הגופני ולהרגיש טוב, חייבים להתאמן מינימום 3 פעמים בשבוע.

למה זה כך בעצם?

הגוף צריך להסתגל למתחים הפיזיולוגיים שנבנים בזמן אימון. כדי שהסתגלות זו תהיה יעילה, יש להתייחס לעקרון העומס יתר (Over loud). לפי עיקרון זה, הגוף שואף להסתגל לעומסים המוטלים עליו, ולכן כדי לשפר את מרכיבי הכושר הגופני – יש להתאמן בעומסים גופניים גבוהים מאלה שהגוף היה מורגל.

אולם, כדי שלא נפגע בגופנו – חשוב שהעלאת העומס תתבצע רק לאחר שהגוף התאים עצמו לעומס הנתון (פרק זמן של 4 שבועות).

המשמעות היא שכדי להשתפר באימון פילאטיס, קודם כל עלינו להיות מתאמנים מתמידים. אם החלטנו לשפר את אורח חיינו, אז עלינו להתמיד ולהתאמן לפחות שלוש פעמים בשבוע. תדירות נמוכה יותר לא תאפשר לגוף להשתפר, כי הוא 'ישכח' את השיפור שהושג באימון הקודם.

מתאמנים ומתאמנות שמקפידים להגיע לפחות 3 פעמים – מהר מאד מספרים לנו ש'עכשיו אני מבין/ה את ההמלצה שלכם!'

ובכל זאת… אם ממש אין לך זמן… אני אומרת תמיד שאם אין ברירה, אז "לפחות פעם אחת" – זה עדיף מכלום.

שיהיה לבריאות,

יפעת קולודנר

אני רוצה לקבוע שיעור פילאטיס

תירגול פילאטיס מכשירים