נקדים ונאמר תזונה מאוזנת, אורח חיים מודע וקשר טוב עם רופא המשפחה, חשובים לבריאות.

במאמר קצר ותמציתי זה נעלה אל התודעה עובדות חשובות המסייעות לאורח חיים בריא ונסייע למשק הסידן בגוף.

ירקות ירוקים הם… ירוקים בשל הכלורופיל שבהם, אשר נוצר בתהליך הפוטוסינטיזה (פעילות המתרחשת בצמח עקב חשיפה לאור שמש).

במרכזו של כל כלורופיל ישנו מינרל מגנזיום, אשר ידוע כחשוב בנשיאת סידן בגופנו.
בנוסף, בעלים הירוקים ישנם ויטמינים מסוג A ו-C החשובים מאוד לספיגת סידן מהמזון שלנו. יחד איתם חשוב לנו ויטמין D, אשר גם הוא מגיע מהמזון אך משופעל (הופך להיות פעיל) בגופנו כאשר אנחנו נחשפים לאור השמש.

רופאי המשפחה מתריעים רבות על רמות נמוכות של ויטמין D בדמינו, דבר שעלול לשבש את משק את ספיגת הסידן בעצמותינו. לכן ניתן ליטול ויטמין זה בתוסף בהמלצת רופא או נטורופת.

מכאן ניתן להסיק כי הירוקים העליים מסייעים לתהליכי וויסות הסידן בגופנו, בהיותם מקור מזון המספק ויטמינים ומינרלים חיוניים לתמיכה במשק הסידן בגוף. הגברת צריכת הירקות הירוקים בתפריט פעמים רבות מהווה פתרון פשוט לתמיכה במשק הסידן בגוף.

בנוסף, הירוקים עשירים בסיבים תזונתיים החשובים לתפקוד תקין ובריא של מערכת העיכול, ובמניעת מחלות בה.

Salad

ומה עם הסידן עצמו?

מקורות טובים לסידן בתזונה הם:

  • מוצרי חלב (בדרך כלל שאינם נמנים על מוצרי דיאט או דלי שומן) וזאת בעיקר למי שאינו רגיש לחלב בשום רמה.
  • דגים ובשר בעיקר הנאכלים עם העצמות, כמו סרדינים.
  • ירקות עליים למיניהם, ברוקולי, כרוב, גרעינים, אגוזים (פקאן, לוז, ברזיל, מלך וכו…) וזרעונים כשומשום-טחינה, חמניות, דלעת ועוד…

כיצד נשמור על הסידן שלא יברח? נתעמל! התעמלות בונה עצם, לדוגמה שיעורי פילאטיס בסטודיו 'נקודת מגע'.

טיפ ומידע מעשי: גיל המעבר, הגיל השלישי וסידן.

תופעת דלדול מסת העצם (אוטאופרוזיס), הפוגעת בנשים בגיל המעבר ובמבוגרים בכלל, נחקרת ללא הרף.

רבים סבורים כי מתן סידן וויטמין D כתוספים מאט את התופעה ויש המוסיפים כי "אסטרוגן" ההורמון הנשי גם הוא חלק מפתרון הבעיה. עם זאת, תופעות הלוואי של טיפול הורמונלי והשפעתו לעיתים פוגעים באיכות החיים.

לכן, נמליץ לאמץ את הטוב מכל שיטה:
ניטול תוספי מזון בהתאם להמלצות על פי אבחון וייעוץ נטורופטי,

נשפר את התפריט בירוקים ובמקורות סידן טובים האהובים עלינו

ונשלב מקורות טבעיים צמחיים לאסטרוגן (פיטואסרוגנים) אשר מצויים במוצרי סויה, טופו, טמפה וכו'…

נתעמל ונצא לטיולים נעימים בימים בהירים.

תודה
בברכת בריאות טובה
פריינטה צביאל, נטורופת

אני רוצה לקבוע תור לייעוץ תזונתי וצמחי מרפא