עמוד הבית פילאטיספילאטיס מכשירים    

מהי שיטת פילאטיס? מדוע כדאי להתאמן בה ?
שיטת פילאטיס היא שיטה המתמקדת בחיזוק ועיצוב שרירי הליבה של הגוף - שרירי הבטן, הגב ורצפת האגן. במציאות היומיומית העמוסה שלנו, כאשר רבים מאיתנו מבלים את היום בישיבה ממושכת בעבודה או בלימודים, שרירי הליבה נוטים להיחלש ולהיפגע. לשרירים אלה תפקיד חיוני בשמירה על יציבה נכונה, כמו גם בביצוע יעיל וקל של מטלות פיזיות יומיומיות. כאשר הם אינם פועלים כהלכה, מופיעות תופעות שכיחות כמו כאבי גב וצוואר, כאבי ראש, יציבה לקוייה, עייפות, חוסר אנרגיה ועוד.


שיטת פילאטיס פותחה על ידי ג'וזף פילאטיס, אשר נולד בגרמניה בשנת 1880. הוא החל לפתח את שיטתו בתקופת מלחמת העולם הראשונה, כאשר נכלא במחנה הסגר, שם אימן כלואים אחרים בשיטתו. כשפרצה מגפה קשה במחנה ומתאמניו היו מהבודדים שלא חלו, זכה פילאטיס להערכת השלטונות, ואלה הציעו לו לעסוק בשיקום פצועי מלחמה. פילאטיס החל לאמן ולשקם פצועי מלחמה בהצלחה רבה באמצעות מכשירים שבנה- מיטות אליהן חיבר קפיצים ורצועות, במטרה ליצור התנגדות לתנועה. ההתנגדות הקפיצית מאפשרת פיתוח סיבולת שריר באופן עדין ומבוקר וכן- מאפשרת עבודת ייצוב ושחרור מדוייקת של מפרקים. בשנת 1925 עזב פילאטיס את גרמניה ועבר להתגורר בארה"ב, שם המשיך לפתח ולשכלל את שיטתו.
 



לפי פילאטיס, כל תנועה - מהמזערית ביותר ועד לתנועות גדולות ומובחנות, צריכה להיעשות מתוך מיקוד במרכז הגוף- שרירי הבטן, הגב ורצפת האגן, וכן- מתוך מודעות לנשימה. כך תתאפשר תנועה קלילה ונטולת מאמץ או כאב. שיטת פילאטיס היא שיטה פונקציונלית ובנוייה כך שהאימון בה יוביל לשיפור משמעותי בביצוע מטלות יומיומיות ובתפקוד הכללי של המתעמל.

הפונקציונליות של השיטה נגזרת, בין היתר, מאימון על שלושה מכשירי עזר עיקריים, אותם פיתח ג'וזף פילאטיס ברבות השנים, והם: Reformer, Cadillac/ Wall unit, Wunda Chair. מכשירים אלה, המבוססים כולם על עיקרון ההתנגדות הקפיצית, מאפשרים תרגול במנחים שונים ומגוונים (שכיבה על הגב, על הבטן, ישיבה ועמידה).

המגוון העצום של התרגילים בפילאטיס מאפשר להתאים לכל לקוח את תוכנית העבודה המתאימה לו, לפי צרכיו. משום כך, השיטה מתאימה לטווח רחב של מתעמלים: למעוניינים בעיצוב וחיטוב, לסובלים מבעיות פיזיות שונות, למתעמלים מנוסים ומתקדמים, ולספורטאים ולרקדנים.

מתעמלים המתמידים בשיטה מדווחים על שיפור גדול בהרגשה הכללית, ברמת האנרגיה והחיוניות, שיפור היציבה והגמישות והפחתת (עד העלמות) כאבי גב וצוואר. התרגול באמצעות מכשירי הפילאטיס הינו בעל ערך שיקומי אדיר ועל כן הוא משמש ככלי עזר חשוב לטיפול בבעיות אורטופדיות כגון כאבי גב, פריצת דיסק, אוסטיאופורוזיס, נקעים חוזרים ועוד.

בשיטת פילאטיס ישנה חשיבות רבה לדיוק בעבודה ולכן חשוב להתאמן בקבוצות קטנות לשם בניית תוכנית עבודה פרטנית וקבלת תשומת לב אישית. במרכז "נקודת מגע" העבודה היא בקבוצות קטנות של עד 5 מתעמלים בשיעור, בהדרכת מורים מוסמכים בעלי וותק וניסיון רב. כל לקוח זוכה לליווי צמוד ותשומת לב אישית, והתוצאות ניכרות לעין (ולגוף).




XNET creation נקודת מגע רח' אסא 3, המושבה הגרמנית ירושלים טלפון/פקס: 02-5664155 דוא"ל :nekudatmaga@bezeqint.net