עמוד הבית אורח חייםמאמרים    

כוח הרצון של פילאטיס
תרגול פילאטיס, המשלב נשימה עמוקה והפעלת קבוצות שרירים שונות באופן מערכתי, חשוב לביסוס של אורח חיים בריא. מרכז נקודת מגע בירושלים משלב את תרגול הפילאטיס כחלק מתפיסה כוללנית השואפת להטמעת אורח חיים בריא. תרגול פילאטיס בשילוב עם דיקור/ טווינה או טיפול בצמחים.

תרגול פילאטיס, המשלב נשימה עמוקה והפעלת קבוצות שרירים שונות באופן מערכתי, חשוב לביסוס של אורח חיים בריא. מרכז נקודת מגע בירושלים משלב את תרגול הפילאטיס כחלק מתפיסה כוללנית השואפת להטמעת אורח חיים בריא. תרגול פילאטיס בשילוב עם דיקור/ טווינה או טיפול בצמחים מאפשר עבודה על הגוף והנפש ומביא לתוצאות טובות יותר בחיים בכלל ובתהליכי ריפוי בפרט. אמנם שיטת הפילאטיס היא שיטה חדשנית, אולי אף נחשבת "טרנדית" ואינה נכללת באופן מובהק כשיטה לטיפול משלים כגון "שיטת אלכסנדר" או שיטות נוספות העוסקות ביציבת הגוף ובנשימות אך יש בה הרבה מעבר.
להלן אעסוק בשיטת הפילאטיס ועיקריה בכדי לשפוך אור על הקשר הברור בין תרגול של פילאטיס לטיפולים השונים הניתנים במרכז נקודת מגע ועל יכולתו של אימון זה לשנות דפוסים נפשיים - רוחניים.

על "קדושתה" של הבטן התחתונה: אחת מאבני היסוד של תרגול פילאטיס היא חיזוק שרירי הבטן העמוקים - transverse abdominal muscles בשילוב נשימה עמוקה ויסודית. שיטות אימון רבות נוטות להתעלם מעבודה יסודית על קבוצת שרירים זו, אותה מדגיש במיוחד אימון הפילאטיס. גם במסורת היוגית ההודית ניתנת תשומת לב ייחודית לנשימה עמוקה לאיזור זה המהווה את מרכז הגוף ומעבר של ערוצים אנרגטיים. במסורות הרפואה היפנית והסינית - איזור שרירי הבטן העמוקים נקרא Dan Tian שם המייחס חשיבות וקדושה לאזור ספציפי זה.
 
לפי תאוריית 5 התנועות הסינית, על פיה מושתתת מרבית תורת הריפוי הסינית והפיזיולוגיה של האדם - איזור הבטן התחתונה משוייך לתנועת המים ולאנרגיית הכליות. אנרגיית הכליות אחראית על משק הנוזלים בגוף, על וויסות הורמונלי וברמה נפשית - רוחנית, על כוח החיים שלנו.
אם תתקיים חולשה ברמה אנרגתית זו היא תוביל לתנועה איטית של אנרגייה, קור, או תנועת נוזלים לקוייה, עייפות, כאבים וחולשה בגב תחתון, ברכיים ותתבטא בכוח חיים חלש.
ברמה הנפשית - רוחנית, חולשה זו עלולה לגרום לאפאטיות, חוסר כוח רצון, פחדים, חששות מהחיים עצמם. מעיין תרדמה של החיים, לעיתים עד כדי חוסר מנוחה ואי שקט פנימי.
 
שיקום במצבים קיצוניים:
כדי לטפל במצב זה, הנפוץ מאוד בעולם המערבי, הסינים הקדמונים המליצו על תזונה מחזקת, דיקור ועיסוי
 נקודות המשפיעות על הכליות, צמחים המעוררים ומחזקים את הכליות וכן תרגולים גופניים לחיזוק הגב, הבטן והכליות. עבודה על חיזוק קבוצת שרירים זו תגרום להנעת דם ותיעול נכון של אנרגיה לבסיס הגוף.

תרומת אימון הפילאטיס:
מתרגלי פילאטיס עקביים מעידים על שינויים מרחיקי לכת. כבר באימונים הראשונים חשים את שרירי הבטן העמוקים עובדים, ולאחר שיעורים בודדים כבר שולטים בנשימה הייחודית. בהמשך ניכר שינוי משמעותי ביציבה - השכמות פתוחות והצוואר ארוך וזקוף.
השינויים ללא ספק מבטאים מבחינה אנרגטית את חיזוק ה Dan Tian ובאים לידי ביטוי גם ברמה הנפשית - רוחנית: חיוניות, תחושת בטחון עצמי שגובר, כוח רצון
חזק יותר ואסרטיביות. הדב
ר מאשר את הקשר המובהק בין גוף לנפש, אשר עליו מתבססים עקרונות הפילאטיס והרפואה הסינית.


חזרה



XNET creation נקודת מגע רח' אסא 3, המושבה הגרמנית ירושלים טלפון/פקס: 02-5664155 דוא"ל :nekudatmaga@bezeqint.net